ZSP 3 w Krośnie - Muzeum Motoryzacji

WFM M06

Pojemność skokowa: 123 cm
Moc maksymalna: 6,5 KM przy 4850 obr/min.
Stopień sprężania: 6,9
Rok produkcji: 1956
Wykonali:Kukulski Sławomir, Mika Wojciech, Sabik Bogusław, Balawajder Mariusz
Opiekun pracy: mgr inż. Tadeusz Kunka
Praca dyplomowa z roku 1994/95

Ewolucja produkowanej w Warszawie SHL-ki doprowadziła do powstania motocykla WFM, którego nazwa była skrótem, pochodzącym od Warszawskiej Fabryki Motocykli. Wprowadzonym zmianom podlegała rama wraz z karoserią i układem jezdnym, natomiast silnik poza przekonstruowaniem cylindra i głowicy, co podniosło jego moc (S02), pozostał ten sam. Motocykl ten produkowany od 1954 do 1965 roku nosił symbol M06 i posiadał takie atrybuty, jak przedni: widelec teleskopowy, tylny wahacz i dwuosobową kanapę. W trakcie produkcji sukcesywnie go usprawniano metodą małych kroków, bez wprowadzania generalnych zmian. W 1955 roku WFM-ki zaczęła produkować także Wytwórnia Sprzętu Komutacyjnego w Świdniku. Trzeba uznać olbrzymią rolę jaką odegrała WFM-ka w zmotoryzowaniu Polski. powszechnie dostępna (chociaż w pewnym okresie na talony) stanowiła podstawowy środek lokomocji setek tysięcy ludzi. Silnik: typ-dwusuwowy, liczba cylindrów-1, pojemność-123 ccm, moc/obroty- 4 KM / 4250 obr/min, masa pojazdu-88 kg, prędkość maksymalna-70 km/h.


Wstecz

@ 2024 ZSP Nr 3 w Krośnie.

stat4u