ZSP 3 w Krośnie - Muzeum Motoryzacji

Pannonia TLF

Pojemność skokowa: 247 cm
Moc maksymalna: 14 KM przy 5100 obr/min.
Stopień sprężania: 7,2
Rok produkcji: 1960
Wykonali: Dariusz Klimczak, Piotr Nowak, Wojciech Rybka, Sławomir Zygarowicz
Opiekun pracy: mgr inż. Tadeusz Kunka
Praca dyplomowa z roku 1994/95

Po II wojnie światowej marka motocykli produkowanych w zakładach Csepel w Budapeszcie. Konstrukcja bazowała na motocyklu Csepel. Motocykle Pannonia trafiały na drodze eksportu do Polski Motocykl wyglądem przypominał włoski model Mondial. Pojemność silnika 250 ccm. Konstrukcja opierała się częściowo na modelu Cspel 250s a pewne elementy były nowe. Pannonia miała dwie wersje siedzenia: bardziej sportową i bardziej komfortową. Oczywiście tapicerka w kolorze czerwonego wina. Seri TL. Następne serie oznaczone były symbolem TLT. Zmieniono gaźnik i wprowadzono dwa boczne schowki zamiast pojedynczego (wewnątrz baku). Wprowadzono nowy kolor (zielone jabłuszko). Najbardziej rozpowszechniony model Pannonii oznaczono symbolami TLF. F (fejlesztett) oznaczało ulepszony - zastosowano wzmocniony czternastokonny silnik. Eksportowa wersja dla NRD Następny model był oznaczony TLB. W latach sześćdziesiątych model z owiewkami był bardzo modny także w krajach ościennych i miał dodatkowe oznaczenie De Luxe. Motocykle produkowane były do 1975 r.


Wstecz

@ 2024 ZSP Nr 3 w Krośnie.

stat4u