Pojemność skokowa: 494 cm Moc maksymalna: 60 KM przy 8000 obr/min. Stopień sprężania: 13,5 Wykonali: Andrzej Ćwiąkała, Janusz Raś Opiekun pracy: mgr inż. Tadeusz Kunka Praca dyplomowa z roku: 1994/95 |
W 1984 wraz z produkcją nowych modeli silników z 1xOHC zaczęła się produkcja nowego motocykla - typ 897 dla wyścigów żużlowych, oraz 896 dla longtrack (długie tory) i 893 dla wyścigów na lodzie. Modernizacja tych modeli skończyła się typem silnika 898 dla potrzeb żużla i 899 dla longtrack'a. Model "lodowy" 893 został zmodernizowany, a jego największą modernizacją była sprężysta rama. Motocykl popularny w latach '80 i na początku '90 w klasycznych wyścigach żużlowych. Silnik w porównaniu do obecnych motocykli był ustawiony w pozycji tzw. stojącej. Układ ten inaczej rozkładał środek ciężkości motocykla i wymuszał inny styl jazdy
@ 2024 ZSP Nr 3 w Krośnie.