Plan lekcji

Na skróty

Uncategorised

Rekordy szkoły

Rok szkolny 2008/2009 

Rekordy Lekkoatletyczne

  Imię i nazwisko wynik
Bieg na 100m Arkadiusz Gierlach 11,6s
Bieg na 1000m Sławomir Bobusia 2min 48s
Skok wzwyż Kamil Gonet 172 cm
Skok w dal Rafał Zbylut 589 cm
Pchnięcie kulą Adam Duduś 1115 cm
     

Rekordy testu sprawności motorycznej

  Imię i nazwisko wynik
Podciąganie na drążku
1. Wajs Maciej IV bt
2. Filar Dawid IV et
3. Mikosz Sylwester II bt
20x
19x
18x
Bieg na 50m
1. Krasowski Gabriel IV bt
2. Gierlach Arkadiusz II et
3. Drobek Patryk I ct
4. Pilch Tomasz III b ZSZ
5. Brzyski Damian III a ZSZ
6,3 s
6,4 s
6,5 s
6,5 s
6,5 s
Bieg przełajowy
1. Soliński Dawid II at
2. Leśniak Dariusz I et
3. Świdrak Mateusz II at
2,59 min
3,02 min
3,06 min
Skok w dal z miejsca
1. Pelczar Piotr IV et
2. Woźniak Piotr II ct
3. Rubaj Radosław II bt
290 cm
280 cm
280 cm
Siady z leżenia (30s)
1. Mikosz Sylwester II bt
2. Adamik Jakub III b ZSZ
3. Łęcki Arkadiusz III at
4. Turowski Grzegorz III ct
5. Adamczyk Dawid I ct
6. Filar Paweł IV e
40x
39x
38x
38x
38x
38x

Baza sportowa

  • Duża sala
  • Siłownia
  • Mała sala
  • Boisko do piłki nożnej, ręcznej
  • Boisko do koszykówki, siatkówki
  • Gramy w tenisa stołowego
  • Biegamy w terenie, skaczemy w dal, pchamy kulą
  • Korzystamy również z krytej pływalni 
  • Jeździmy na łyżwach korzystając z lodowiska MOSiR w Krośnie

Cisco

Dzięki współpracy z Wyższą Szkołą Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie od marca 2010 roku jesteśmy lokalną akademią sieciową firmy Cisco. Program Cisco Networking Academy realizuje praktyczne hasło nauczania internetowego (e-lerning). Centralny serwer edukacyjny CNAMS (http://cisco.netacad.net) udostępnia akademiom Cisco pełny zestaw materiałów dydaktycznych oraz narzędzi do zarządzania wszystkimi aspektami programu.

Program został stworzony przez nauczycieli i wykorzystuje najnowsze tendencje pedagogiczne. Materiały dydaktyczne są dostępne dla każdego ucznia akademii Cisco w laboratorium komputerowym oraz po zalogowaniu na serwer edukacyjny. Akademia udostępnia narzędzia umożliwiające testowanie wiedzy uczniów oraz dostarczające natychmiastowych informacji zwrotnych zarówno instruktorom jak i uczestnikom kursu. Dzięki ciągłemu śledzeniu jakości i częstemu ulepszaniu programu, akademie gwarantują uczestnikom kursów właściwy poziom nauczania.

Program nauczania Cisco Networking Academy odzwierciedla bieżące trendy. Wiedza jest przekazywana przez stosowanie różnych technik nauczania. Obok tradycyjnych wykładów i zajęć klasowych są przewidziane liczne zajęcia laboratoryjne z możliwością rozwiązywania realnych problemów oraz cały zestaw środków i narzędzi internetowo- multimedialnych do samodzielnego zdobywania wiedzy.

Wszystkie akademie mają możliwość publikowania swoich doświadczeń, usług, rozwiązań. Pozwala to całej społeczności akademii Cisco na korzystanie z dobrych doświadczeń innych i uniknięcie błędów dydaktycznych.

Uczniowie naszej szkoły w trakcie zajęć z przedmiotu technologia informacyjna realizują program kursu IT Essentials. Szkolenie "IT Essentials I: PC Hardware and Software" sponsorowane przez firmę Hewlett - Packard, pozwala na zdobycie gruntownej wiedzy na temat działania sprzętu komputerowego, systemów operacyjnych oraz elementów składowych komputera. Kurs IT Essential przygotowuje do dwóch certyfikatów przemysłowych: Comp TIA A+ oraz EUCIP

 

Pedagog szkolny

Pedagog szkolny Pani Joanna Buda pełni dyżur w pokoju B 7a w dniach: 8:00 - 13:00

 

tel. 13 43-215-61

Wykaz klas i wychowawców

WYKAZ

klas w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 3

w roku szkolnym 2017/2018

Lp.

Klasa

Zawód – specjalność - profil

Wychowawca

1.         

I a SBIS

mechanik pojazdów samochodowych

mgr Julita Gładysz

2.         

II a SBIS

mechanik pojazdów samochodowych

mgr  Władysław Koś

3.         

III a SBIS

mechanik pojazdów samochodowych

mgr Mariusz Węgrzyn

4.         

III b SBIS

mechanik pojazdów samochodowych

mgr Artur Kociuba

5.         

I a T

I b T

technik mechanik

technik pojazdów samochodowych

mgr Grzegorz Wilusz

6.         

I c T

technik pojazdów samochodowych

mgr inż. Krzysztof Karkut

7.         

I d T

technik pojazdów samochodowych

mgr Marcin Błaż

8.         

I f T

I e T

technik mechatronik

technik mechanik lotniczy

mgr Michał Romanowski

9.         

I g T

 technik mechatronik

mgr inż. Piotr Warżołek

10.      

II a T

technik mechanik

mgr Angelika Doniek

11.      

II b  T

technik pojazdów samochodowych

mgr inż. Piotr Gonet

12.      

II c T

technik pojazdów samochodowych

mgr Edyta Krężałek

13.      

II d T

II e T

technik mechatronik

technik mechanik lotniczy

mgr Tatiana Dąbrowska

14.      

II f T

technik mechatronik

mgr inż. Piotr Puk

15.      

III a T

III e T

technik mechanik

technik mechanik lotniczy

mgr Urszula Rajchel

16.      

III b T

technik pojazdów samochodowych

mgr Dorota Buczek

17.      

III c T

technik pojazdów samochodowych

mgr Agnieszka Pelczar-Kustra

18.      

III d T

technik mechatronik

mgr Justyna Jurczak

19.      

IV a T

IV b T

technik mechanik

technik pojazdów samochodowych

mgr Monika Dienis – Janczewska

20.      

IV c T

technik pojazdów samochodowych

mgr inż. Piotr Boś

21.      

IV d T

technik pojazdów samochodowych

inż. Lucjan Piczak

22.      

IV f T

IV e T

technik mechatronik

technik mechanik lotniczy

mgr inż. Monika Horodyska

23.      

IV g T

technik mechatronik

mgr inż. Grzegorz Kuźniarowicz

Wewnątrzszkolny System Oceniania

Statut

Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 3

im. Stanisława Staszica w Krośnie

Wewnątrzszkolny

System Oceniania

/wyciąg ze statutu/

§ 34

 Założenia wstępne

  1. Ocenianie osiągnięć edukacyjnych uczniów polega na rozpoznawaniu przez nauczycieli poziomu i postępów w opanowaniu przez uczniów wiadomości i umiejętności w stosunku do wymagań edukacyjnych wynikających z podstawy programowej określonej w odrębnych przepisach i realizowanych w szkole programów nauczania uwzględniających tę podstawę;
  2. Szczegółowe zasady oceniania, kryteria ocen oraz częstotliwość i sposoby sprawdzania osiągnięć uczniów ustalają nauczyciele zajęć edukacyjnych w przedmiotowych systemach oceniania.
  3. Zasady, o których mowa w punkcie drugim są corocznie przedstawiane uczniom przez nauczycieli na zajęciach rozpoczynających roczny (początek roku szkolnego) cykl kształcenia danego rodzaju zajęć.

§ 35

 Cele oceniania wewnątrzszkolnego

  1. Informowanie ucznia o poziomie jego osiągnięć edukacyjnych i jego zachowaniu oraz postępach w tym zakresie.
  2. Udzielanie uczniowi pomocy w samodzielnym planowaniu swojego rozwoju.
  3. Motywowanie ucznia do dalszych postępów w nauce i zachowaniu.
  4. Dostarczenie rodzicom (prawnym opiekunom) i nauczycielom informacji o postępach, trudnościach w nauce, zachowaniu oraz specjalnych uzdolnieniach ucznia.
  5. Umożliwienie nauczycielom doskonalenia organizacji i metod pracy dydaktyczno-

§ 36

 Formułowanie wymagań edukacyjnych

1. Nauczyciele na początku każdego roku szkolnego informują uczniów oraz ich rodziców (prawnych opiekunów) o :

  • wymaganiach edukacyjnych niezbędnych do uzyskania poszczególnych śródrocznych i rocznych ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych, wynikających z realizowanego przez siebie programu nauczania;
  • sposobach sprawdzania osiągnięć edukacyjnych uczniów;

  •    warunkach i trybie uzyskania wyższej niż przewidywana rocznej oceny klasyfikacyjnej  z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych.

2. Wychowawca klasy na początku każdego roku szkolnego informuje uczniów oraz ich rodziców (prawnych opiekunów) o:

  • warunkach i sposobie oraz kryteriach oceniania zachowania;
  • warunkach i trybie uzyskania wyższej niż przewidywana rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania;
  • skutkach ustalenia uczniowi nagannej rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania, ewentualnych zmianach w WSO.

3. Fakt wywiązania się przez nauczyciela oraz wychowawcę z powyżej podanych obowiązków odnotowywany jest w dzienniku lekcyjnym.

§ 37

 Kryteria oceniania zachowania

1.Ocenianie zachowania ucznia polega na rozpoznawaniu przez wychowawcę klasy, nauczycieli oraz uczniów danej klasy stopnia respektowania przez ucznia zasad współżycia społecznego i norm etycznych oraz obowiązków ucznia określonych w statucie szkoły. Oceny bieżące zachowania wystawia wychowawca klasy oraz nauczyciele w dzienniku lekcyjnym w rubryce – zachowanie lub w dowolnym innym trybie przyjętym w szkole. Oceny są jawne dla ucznia i jego rodziców (prawnych opiekunów).

2.Śródroczną i roczną ocenę klasyfikacyjną zachowania ustala się w następującej skali:

  1. wzorowe
  2. bardzo dobre
  3. dobre
  4. poprawne
  5. nieodpowiednie
  6. naganne

3. Oceny śródroczne i roczne zachowania ustala wychowawca klasy po zasięgnięciu opinii nauczycieli uczących w danej klasie oraz uczniów klasy. Wychowawca przygotowuje listę uczniów swojej klasy i nauczyciele uczący wpisują propozycje ocen zachowania dla każdego ucznia.

4.Kryteria ocen zachowania:

wzorowe - wymagane jest spełnienie wszystkich poniższych kryteriów:

  • uczeń wyróżnia się wysoką kulturą osobistą, nie ulega nałogom;
  • wzorowo wypełnia obowiązki szkolne;
  • jest inicjatorem pozytywnych działań i przedsięwzięć w szkole i poza nią, godnie reprezentuje szkołę w środowisku, bierze udział w pracach społecznie użytecznych na rzecz  szkoły i środowiska,  olimpiadach konkursach, zawodach itp.
  • służy pomocą innym uczniom;

         •    posiada wysoką frekwencję i nie ma godzin nieusprawiedliwionych;
bardzo dobre - wymagane jest spełnienie wszystkich poniższych kryteriów:

  • uczeń jest zawsze taktowny, prezentuje wysoką kulturę słowa, nosi właściwy estetyczny strój (obuwie zastępcze w CKP i pantofle w szkole),

a jego postawa nacechowana jest życzliwością w stosunku do otoczenia;

  • rzetelnie wywiązuje się z powierzonych mu obowiązków oraz podejmowanych dobrowolnie różnorodnych prac i zadań;
  • w codziennym życiu szkolnym wykazuje się uczciwością, zawsze reaguje na przejawy zła, chętnie pomaga kolegom,
  • wykazuje dużą aktywność w działaniu na  rzecz innych uczniów w szkole i poza nią, swoją postawą zachęca do naśladowania;
  • nie stwierdzono u niego żadnych nałogów;
  • posiada wysoką frekwencję i usprawiedliwione nieobecności;

dobre - wymagane jest spełnienie wszystkich poniższych kryteriów:

  • wywiązuje się z obowiązków ucznia; postępuje zgodnie z dobrem społeczności szkolnej; dba o honor i tradycje szkoły; dba o piękno mowy ojczystej;
  • dba o bezpieczeństwo i zdrowie własne oraz innych osób; godnie, kulturalnie zachowuje się
    w szkole i poza nią;
  • ma maksymalnie 10 godzin nieusprawiedliwionych w semestrze;

poprawne - wymagane jest spełnienie wszystkich poniższych kryteriów:

  • uczeń czasami łamie postanowienia statutu np. : brak obuwia zmiennego, właściwego stroju, lecz po zwróceniu uwagi zmienia swoje postępowanie;
  • angażuje się okazjonalnie w życie klasy, szkoły i środowiska;
  • posiada najwyżej do 30 godzin nieusprawiedliwionych z zajęć lekcyjnych w semestrze;

nieodpowiednie - wymagane jest  spełnienie przynajmniej dwóch poniższych kryteriów:

  • posiada nie więcej niż 40 godzin nieusprawiedliwionych w semestrze;
  • często narusza zapisy statutu a uwagi nie przynoszą oczekiwanych rezultatów np. obuwia na zmianę;
  • cechuje go brak kultury języka, jest wulgarny i arogancki;
  • ulega nałogom, ma zły wpływ na kolegów;
  • zwykle nie dotrzymuje ustalonych terminów, nie wykonuje powierzonych mu prac i zadań;
  • nie podejmuje dobrowolnych zobowiązań;

naganne - wymagane jest spełnienie przynajmniej dwóch poniższych kryteriów z wyjątkiem dwóch ostatnich, z których każdy kwalifikuje się do oceny nagannej:

  • nagminnie spóźnia się lub opuszcza lekcje bez usprawiedliwienia, łączna liczba nieusprawiedliwionych godzin przekracza 50 godz. na semestr;
  • zwykle jest nietaktowny, używa wulgaryzmów, jest agresywny, nie stara się nawet o zachowanie kulturalnych form w prowadzeniu rozmowy;
  • postępowanie ucznia jest zwykle sprzeczne z zasadą uczciwości, jest obojętny wobec przejawów zła, nie szanuje godności własnej i innych ludzi;
  • uwagi i działania wychowawcze nie odnoszą żadnego pozytywnego skutku;
  • wchodzi w kolizję z prawem;
  • posiadał lub rozprowadzał środki odurzające, używki i tym samym naraża na uszczerbek zdrowia siebie i innych oraz dobre imię szkoły.

5. Ocena klasyfikacyjna zachowania nie ma wpływu na oceny klasyfikacyjne z zajęć edukacyjnych.

§ 38

 Ocenianie bieżące

  1. Ocenianie bieżące ma na celu wspieranie uczenia się i polega na systematycznej obserwacji, sprawdzaniu oraz dokumentowaniu osiągnięć edukacyjnych ucznia, wysiłku wkładanego w wywiązywanie się z
  2. Oceny klasyfikacyjne z zajęć edukacyjnych nie mają wpływu na ocenę klasyfikacyjną zachowania.
  3. Bieżące, śródroczne i roczne oceny klasyfikacyjne ustala się w stopniach według następującej skali :
  1. stopień celujący                                    - 6
  2. stopień bardzo dobry                           - 5
  3. stopień dobry                                        - 4
  4. stopień dostateczny                             - 3
  5. stopień dopuszczający                        - 2
  6. stopień niedostateczny                      - 1
  7. Poziom opanowania wiadomości i umiejętności ucznia w stosunku do wymagań edukacyjnych określa się w stopniach cząstkowych, przy czym:
  • zastosowanie umiejętności w sytuacjach nowych.
  • sprawne, samodzielne posługiwanie się nabytą wiedzą i umiejętnościami przy rozwiązywaniu zadań o średnim poziomie trudności.
  • umiejętności, rozwiązywaniu zadań o średnim poziomie trudności.

5. Skalę ocen określoną w §34 pkt. 3 rozszerza się przez dodanie do ocen cząstkowych znaków ,,+” lub ,,-” , co zwiększa lub zmniejsza wartość oceny o 25%. 6. Stosowane są następujące formy sprawdzania osiągnięć edukacyjnych: praca klasowa, sprawdzian wiadomości i umiejętności, kartkówka, odpowiedzi ustne, zadania praktyczne.

7.  Przedmiotem oceny jest również wysiłek ucznia wkładany w wywiązywanie się z obowiązków szkolnych ze szczególnym uwzględnieniem przygotowania się do lekcji, przygotowania dodatkowych prac z własnej inicjatywy, lub zleconych przez nauczyciela, prac domowych, aktywnego udziału w lekcjach.

8. W przypadku nie przystąpienia do zapowiedzianego pisemnego sprawdzianu wiadomości, testu, klasówki z powodu usprawiedliwionej nieobecności w szkole uczeń ma prawo i obowiązek przystąpienia do sprawdzianu z tego samego fragmentu materiału lub jego zaliczenia w inny sposób określony przez nauczyciela w ciągu najbliższych dwóch tygodni. Sposób usprawiedliwiania nieobecności określa statut szkoły.

  1. Kartkówka to krótki pisemny sprawdzian wiadomości ucznia obejmujący wiadomości maksymalnie z trzech ostatnich lekcji. Taka forma sprawdzenia wiedzy nie musi być zapowiadana przez nauczyciela.
  2. Sprawdzian, klasówka, test - to pisemny sprawdzian wiadomości i umiejętności ucznia obejmujący większy fragment materiału - rozdział, dział, całe półrocze. Taki sprawdzian powinien być zapowiedziany minimum jeden tydzień wcześniej.
  3. W ciągu tygodnia uczeń może pisać maksymalnie trzy sprawdziany obejmujące większą niż trzy ostatnie lekcje fragmentów materiału, lecz nie więcej niż jeden w danym dniu.

13.  Oceny są jawne dla ucznia i jego rodziców (prawnych opiekunów).

14. Nauczyciel informuje ucznia o uzyskanej przez niego ocenie, która zostaje wpisana do dziennika. Jednocześnie nauczyciel udziela uczniowi pomocy w nauce w postaci informacji o tym, co uczeń zrobił dobrze, co i jak powinien poprawić

  1. Uczeń ma prawo do poprawy każdej oceny niższej niż ocena - bardzo dobry. Na poprawę ma dwa tygodnie od dnia jej otrzymania. Formę poprawy (ustnie, pisemnie) ustala z nauczycielem.
  2. Uczeń traci prawo do poprawy oceny cząstkowej jeżeli nauczyciel stwierdził niesamodzielną wypowiedź pisemną lub ustną ucznia.
  3. Na wniosek ucznia lub jego rodziców (prawnych opiekunów) nauczyciel uzasadnia ustaloną ocenę w sposób określony w statucie szkoły.
  4. Na wniosek ucznia lub jego rodziców (prawnych opiekunów) sprawdzone i ocenione pisemne prace kontrolne są udostępniane do wglądu uczniowi lub jego rodzicom (prawnym opiekunom). Ocenione prace pisemne (kartkówki, sprawdziany, testy itd.) są udostępniane uczniowi w celu zapoznania się z nimi.
  5. W przypadkuustalania oceny z zajęć WF, oprócz wysiłku wkładanego przez ucznia w wywiązywanie się z obowiązków wynikających ze specyfiki tych zajęć, należy brać pod uwagę systematyczność udziału w zajęciach oraz aktywność ucznia w działaniach na rzecz sportu szkolnego i kultury fizycznej.

§ 39

Wspomaganie ucznia zdolnego

  1. Uczeń zdolny może realizować indywidualny tok nauki.
  2. Ma możliwość rozwijania zdolności i zainteresowań poprzez przygotowanie pod opieką nauczyciela do udziału w olimpiadach i konkursach.

3.  Organ prowadzący lub szkoła w miarę posiadanych możliwości może przyznać uczniowi szczególnie uzdolnionemu stypendium.

§ 40

 Skala i tryb oceniania śródrocznego i rocznego

  1. Klasyfikację śródroczną i roczną uczniów przeprowadza się w terminie określonym w statucie szkoły.
  2. Klasyfikacja roczna polega na podsumowaniu osiągnięć edukacyjnych ucznia z zajęć edukacyjnych, określonych w szkolnym planie nauczania i zachowania ucznia w danym roku szkolnym oraz ustaleniu rocznych ocen klasyfikacyjnych z zajęć edukacyjnych i rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania.
  1. Na 14 dni przed rocznym (semestralnym) klasyfikacyjnym zebraniem rady pedagogicznej nauczyciele prowadzący poszczególne zajęcia edukacyjne informują uczniów o przewidywanych dla nich rocznych (semestralnych) ocenach klasyfikacyjnych z zajęć edukacyjnych, a wychowawca klasy informuje o tym ich rodziców (prawnych opiekunów). Wychowawca informuje również uczniów i ich rodziców (prawnych

5. Formy poinformowania rodziców (prawnych opiekunów) o przewidywanych ocenach rocznych:

  • pisemnie - wysłanie lub przekazanie informacji do domu ucznia listem poleconym lub zapisanie w zeszycie ucznia, formularzu szkolnym. Rodzice (prawni opiekunowie) są proszeni o przyjęcie tych informacji do wiadomości przez złożenie podpisu pod przewidywanymi ocenami. Nie złożenie podpisu potwierdzającego zapoznanie się z informacją nie skutkuje nie wstawieniem przez nauczyciela oceny niedostatecznej;
  • telefonicznie - rozmowa z rodzicami (prawnymi opiekunami);
  • ustnie - indywidualna rozmowa z rodzicami (prawnymi opiekunami) lub zebranie klasowe w szkole.

6.  Rodzice (prawni opiekunowie) mają możliwość, nie czekając na powiadomienie wychowawcy o przewidywanych ocenach rocznych, do kontaktu z wychowawcą i nauczycielami na terenie szkoły.

7.  Śródroczne i roczne (semestralne) oceny klasyfikacyjne z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych ustalają nauczyciele prowadzący te zajęcia według skali:

  1. stopień celujący                                   - 6
  2. stopień bardzo dobry                           - 5
  3. stopień dobry                                        - 4
  4. stopień dostateczny                             - 3
  5. stopień dopuszczający                       - 2
  6. stopień niedostateczny                      - 1

8. Śródroczną i roczną ocenę zachowania ustala wychowawca klasy po zasięgnięciu opinii nauczycieli uczących uczniów danej klasy w danym typie szkoły lub w CKP według skali:

1)  wzorowe

  1. bardzo dobre
  2. dobre
  3. poprawne
  4. nieodpowiednie
  5. naganne

9. Ustalona przez wychowawcę klasy roczna ocena klasyfikacyjna z zachowania jest ostateczna z zastrzeżeniem § 40

10.  Jeżeli w wyniku klasyfikacji śródrocznej (semestralnej) stwierdzono, że poziom osiągnięć edukacyjnych ucznia uniemożliwi lub utrudni kontynuowanie nauki w klasie programowo wyższej (semestrze programowo wyższym), Szkoła lub CKP w miarę możliwości umożliwi uczniowi uzupełnienia braków np. poprzez:

  • indywidualne konsultacje z nauczycielem (poza zajęciami obowiązkowymi przewidzianym w planie zajęć) na zajęciach pozalekcyjnych,
  • zorganizowanie pomocy koleżeńskiej,
  • skierowania na badania do Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej,
  • zorganizowanie zajęć wyrównawczych  na zajęciach edukacyjnych;

11.  Roczna ocena klasyfikacyjna z dodatkowych zajęć edukacyjnych nie ma wpływu na promocję do klasy programowo wyższej ani na ukończenie szkoły.

12. Śródroczną i roczną ocenę klasyfikacyjną z zajęć praktycznych w CKP ustala nauczyciel praktycznej nauki zawodu.

13. Śródroczne i roczne (semestralne) oceny klasyfikacyjne są zgodne z Rozporządzeniem MEN „o ocenianiu i klasyfikowaniu..”

§ 41

Egzaminy zaliczające praktykę zawodową

  1. Uczniowie odbywają praktykę w zakładach lub przedsiębiorstwach, z którymi dyrektor Szkoły podpisze umowę o przeprowadzeniu praktyk.
  2. Do odbywania praktyki przystępuje uczeń, który odbył szkolenie bhp i posiada ważne zaświadczenie lekarskie.
  3. Po odbyciu praktyki uczeń przystępuje do egzaminu pod warunkiem, że:

          •            uczestniczył we wszystkich zajęciach związanych z praktyką zawodową,

          •posiada dzienniczek praktyki z pozytywną opinią opiekunów praktyki;

4.Egzamin przeprowadza komisja powołana przez dyrektora lub wicedyrektora Szkoły w składzie:

  1. dyrektor lub wicedyrektor jako przewodniczący,
  2. kierownik CKP,
  3. nauczyciel teoretycznych przedmiotów zawodowych jako egzaminator,

5.Egzamin zakończony oceną pozytywną zalicza praktykę zawodową.

6.W przypadku uzyskania oceny niedostatecznej, uczeń musi uzupełnić nie zaliczone godziny zajęć praktycznych w terminie uzgodnionym z dyrektorem Szkoły i zakładem pracy organizującym praktykę, a następnie przystąpić do powtórnego egzaminu.

§ 42

Przeprowadzanie egzaminów klasyfikacyjnych

  1. Uczeń może nie być klasyfikowany z jednego, kilku albo więcej zajęć edukacyjnych, jeżeli brak jest podstaw do ustalenia śródrocznej lub rocznej (semestralnej) oceny klasyfikacyjnej z powodu nieobecności ucznia na zajęciach edukacyjnych przekraczającej połowęczasu przeznaczonego na te zajęcia w szkolnym planie nauczania.
  2. Uczeń nieklasyfikowany z powodu usprawiedliwionej nieobecności może zdawać egzamin klasyfikacyjny lub egzaminy klasyfikacyjne.

3. Na wniosek ucznia nieklasyfikowanego z powodu jego nieobecności na obowiązkowych zajęciach edukacyjnych lub na wniosek jego rodziców (prawnych opiekunów) Rada Pedagogiczna może wyrazić zgodę na egzamin klasyfikacyjny.

4.  Egzamin klasyfikacyjny zdaje również uczeń:

  1. realizujący indywidualny tok nauki,
  2. spełniający obowiązek nauki poza szkołą,Egzamin klasyfikacyjny przeprowadzany dla ucznia, o którym mowa w ust.4 pkt. 2, nie obejmuje zajęć z wychowania fizycznego oraz dodatkowych zajęć edukacyjnych. Uczniowi temu nie ustala się również oceny z zachowania.
    1. uzupełniający różnice programowe dla rodzaju zajęć edukacyjnych ze względu na zmianę  typu szkoły.
  3. Egzaminy klasyfikacyjne przeprowadza się w formie pisemnej i ustnej.
  4. Egzamin klasyfikacyjny z technologii informacyjnej i wychowania fizycznego ma  formę zadań teoretycznych i praktycznych.

8.Termin egzaminu klasyfikacyjnego ustala dyrektor po zasięgnięciu opinii Rady Pedagogicznej, nie później jednak niż w przeddzień zakończenia rocznych zajęć dydaktyczno – wychowawczych.

9. Egzamin klasyfikacyjny dla ucznia spełniającego obowiązek nauki w szkole przeprowadza nauczyciel danych zajęć edukacyjnych w obecności, wskazanego przez dyrektora Szkoły, nauczyciela takich samych lub pokrewnych zajęć edukacyjnych.

10.   Egzamin klasyfikacyjny dla ucznia spełniającego obowiązek nauki poza szkołą, przeprowadza komisja powołana przez dyrektora Szkoły. W skład komisji wchodzą:

  1. dyrektor  Szkoły, albo nauczyciel zajmujący stanowisko kierownicze  –  jako przewodniczący komisji,
  2. nauczyciele  zajęć edukacyjnych określonych  w szkolnym planie nauczania dla

Przewodniczący komisji ustala z uczniem oraz jego rodzicami (prawnymi opiekunami) liczbę zajęć edukacyjnych, z których uczeń może zdawać egzaminy w ciągu jednego dnia.

11. Z przeprowadzonego egzaminu klasyfikacyjnego sporządza się protokół zawierający:

  1. nazwiska i imiona nauczycieli, skład komisji;
  2. termin egzaminu klasyfikacyjnego;
  3. zadania (ćwiczenia ) egzaminacyjne;
  4. wyniki egzaminu klasyfikacyjnego oraz uzyskane oceny;
  5. do protokołu dołącza się pisemne prace ucznia i zwięzłą informację  o ustnych
  6. W przypadku nieklasyfikowania ucznia z zajęć edukacyjnych w dokumentacji przebiegu nauczania zamiast oceny klasyfikacyjnej wpisuje się

,,nieklasyfikowany”.

13. Uzyskana w wyniku egzaminu klasyfikacyjnego roczna (semestralna) ocena klasyfikacyjna z zajęć edukacyjnych jest ostateczna, z zastrzeżeniem § 40 ust 1.

14. Ustalona przez nauczyciela albo uzyskana w wyniku egzaminu klasyfikacyjnego niedostateczna roczna ocena klasyfikacyjna z zajęć edukacyjnych może być zmieniona w wyniku egzaminu poprawkowego,

15. Uczeń, który nie przystąpił do egzaminu klasyfikacyjnego w wyznaczonym terminie z przyczyn usprawiedliwionych ma możliwość przystąpienia do niego w dodatkowym terminie.

16. W przypadku zgłoszenia zastrzeżeń dotyczących trybu ustalenia rocznej oceny klasyfikacyjnej, przeprowadzenie sprawdzianu wiadomości i umiejętności ucznia odbędzie się najpóźniej w ciągu 5 dni od dnia zgłoszenia zastrzeżeń.

§ 43

 Egzamin poprawkowy

1. Uczeń, który uzyskał w wyniku klasyfikacji rocznej z jednych albo dwóch obowiązkowych zajęć edukacyjnych, ocenę niedostateczną może zdawać egzamin poprawkowy. Staje się to na pisemny wniosek ucznia. Podania składa się w sekretariacie Szkoły do godziny15-ej w dniu nauki szkolnej poprzedzającym klasyfikacyjne posiedzenie Rady Pedagogicznej. Na podaniu ucznia, wychowawca klasy przedkłada własną opinię.

  1. W wyjątkowych przypadkach (np. bardzo trudna sytuacja domowa ucznia, kłopoty zdrowotne, sytuacje losowe itp.), Rada Pedagogiczna może wyrazić zgodę na egzamin poprawkowy z dwóch obowiązkowych zajęć edukacyjnych. W takim przypadku uczeń lub jego rodzice (prawni opiekunowie) przedkładają podanie do dyrektora Szkoły i Rady Pedagogicznej, w którym dokładnie wyjaśniają powód otrzymania dwóch ocen niedostatecznych. Podanie należy złożyć w sekretariacie Szkoły do godziny 15-stej dnia nauki szkolnej poprzedzającego posiedzenie rady pedagogicznej. Wychowawca klasy na podaniu ucznia przedkłada opinię o nim, potwierdza liczbę ocen niedostatecznych i podaje ilość godzin nieobecnych usprawiedliwionych i nieusprawiedliwionych. Z treścią podania dyrektor Szkoły zapoznaje Radę Pedagogiczną na plenarnym posiedzeniu. Po przedstawieniu prośby ucznia lub jego rodziców (prawnych opiekunów) Rada Pedagogiczna podejmuje decyzję zwykłą większością głosów. W przypadku równej liczby głosów decyduje głos przewodniczącego Rady Pedagogicznej.
  2. Na prośbę ucznia nauczyciel, który wystawił ocenę niedostateczną, przygotowuje w terminie do 30 lipca danego roku szkolnego zakres materiału, który będzie sprawdzany na egzaminie poprawkowym.

4. Egzamin poprawkowy składa się z dwóch części: ustnej i pisemnej z wyjątkiem egzaminu z zajęć praktycznych, technologii informacyjnej oraz wychowania fizycznego, z których egzamin ma formę zadań praktycznych.

5.  Termin egzaminu poprawkowego ustala dyrektor Szkoły do dnia zakończenia rocznych zajęć dydaktyczno – wychowawczych. Egzamin poprawkowy przeprowadza się w ciągu 10 dni kończących rok szkolny.

6. Egzamin poprawkowy przeprowadza komisja powołana przez Dyrektora Szkoły.

W skład komisji wchodzą:

  1. Dyrektor Szkoły,  wicedyrektor lub kierownik CKP - jako przewodniczący;
  2. nauczyciel prowadzący dane zajęcia edukacyjne - jako egzaminujący;
  3. nauczyciel prowadzący takie same lub pokrewne zajęcia edukacyjne - jako członek komisji.
  1. Nauczyciel, o którym mowa w ust.6 pkt 2, może być zwolniony z udziału w pracach komisji na własną prośbę lub w innych szczególnie uzasadnionych przypadkach.
  2. Nauczyciel egzaminujący lub inny nauczyciel wyznaczony przez dyrektora przygotowuje zadania, pytania egzaminacyjne dla uczniów i przekazuje je dyrektorowi w terminie do 15 sierpnia danego roku szkolnego.
  3. Z przeprowadzonego egzaminu sporządza się protokół zawierający:
    1. skład komisji;
    2. termin egzaminu poprawkowego;
    3. pytania egzaminacyjne;
    4. wynik egzaminu poprawkowego oraz uzyskaną ocenę.

Do protokołu dołącza się pisemne prace ucznia i zwięzłą informację o ustnych odpowiedziach ucznia. Protokół stanowi załącznik do arkusza ocen ucznia.

  1.   Uczeń, który z przyczyn usprawiedliwionych nie przystąpił do egzaminu poprawkowego w wyznaczonym terminie, może przystąpić do niego w dodatkowym terminie, wyznaczonym przez dyrektora, nie później jednak niż do końca września nowego roku szkolnego.
  2. Uczeń, który nie przystąpił do egzaminu poprawkowego bez podania usprawiedliwienia nie otrzymuje promocji do klasy programowo wyższej.
  3. Uczeń, który nie zdał egzaminu poprawkowego, nie otrzymuje promocji do klasy programowo wyższej.
  4. Uwzględniając możliwości edukacyjne ucznia Technikum lub ZSZ, Rada Pedagogiczna może jeden raz w ciągu danego etapu edukacyjnego promować
    do klasy programowo wyższej ucznia, który nie zdał egzaminu poprawkowego
    z jednych obowiązkowych zajęć edukacyjnych, pod warunkiem że te obowiązkowe zajęcia edukacyjne są, zgodne ze szkolnym planem nauczania, realizowane w klasie programowo wyższej.

§ 44

 Tryb odwoływania się od rocznej (semestralnej) oceny klasyfikacyjnej z zajęć edukacyjnych i zachowania, rocznej (semestralnej) oceny uzyskanej w wyniku egzaminu klasyfikacyjnego i egzaminu poprawkowego

1. Uczeń lub jego rodzice (prawni opiekunowie) mogą zgłosić zastrzeżenia do dyrektora Szkoły, jeżeli uznają, że:

                1)    ustalona przez nauczyciela,

  1. uzyskana w wyniku egzaminu klasyfikacyjnego ,
  2. lub egzaminu poprawkowego,

•    roczna (semestralna) ocena klasyfikacyjna z zajęć edukacyjnych

  • roczna ocena klasyfikacyjna z zachowania
    • niedostateczna roczna(semestralna) ocena klasyfikacyjna z zajęć edukacyjnych,

została ustalona niezgodnie z przepisami prawa dotyczącymi trybu ustalania tej oceny. Zastrzeżenia mogą być zgłoszone w terminie :

-           7 dni od dnia zakończenia zajęć dydaktyczno-wychowawczych - (dotyczy § 40 ust 1 pkt. 1 i 2 )

-           5 dniod dnia przeprowadzenia egzaminu poprawkowego.

2. W przypadku stwierdzenia, że ocena, o której mowa w § 12 ust 1 pkt. 1,2,3 została ustalona niezgodnie z przepisami prawa, dyrektor Szkoły i powołuje komisję która:

  1. w przypadku rocznej (semestralnej) oceny klasyfikacyjnej z zajęć edukacyjnych lub oceny uzyskanej w wyniku egzaminu klasyfikacyjnego lub poprawkowego - przeprowadza sprawdzian wiadomości i umiejętności ucznia, w formie pisemnej i ustnej oraz ustala roczną (semestralną) ocenę klasyfikacyjną z danych zajęć. Termin sprawdzianu dyrektor szkoły uzgadnia z uczniem i jego rodzicami (prawnymi opiekunami). Sprawdzian ten przeprowadza się nie później niż w terminie 5 dni od dnia zgłoszenia zastrzeżeń.
  2. W przypadku rocznej oceny klasyfikacyjnej z zachowania - ustala tę ocenę w drodze głosowania zwykłą większością głosów; w przypadku równej liczby głosów decyduje głos przewodniczącego komisji.

3.W skład komisji wchodzą:

3.1.W przypadku rocznej (semestralnej) oceny klasyfikacyjnej z zajęć edukacyjnych i oceny uzyskanej w wyniku egzaminu klasyfikacyjnego lub poprawkowego.

  1. dyrektor Szkoły, wicedyrektor lub kierownik CKP - jako przewodniczący;
  2. nauczyciel prowadzący dane zajęcia edukacyjne;
  3. dwóch nauczycieli z danej lub innej szkoły tego samego typu prowadzących takie same zajęcia edukacyjne.

3.2 W przypadku rocznej oceny klasyfikacyjnej z zachowania :

  1. dyrektor szkoły albo wicedyrektor - jako przewodniczący komisji,
  2. wychowawca klasy,
  3. wskazany przez dyrektora szkoły nauczyciel uczący w danej klasie,
  4. pedagog szkolny,
  5. przedstawiciel samorządu uczniowskiego,
  6. przedstawiciel rady rodziców.
  7. Nauczyciel, o którym mowa w ust. 3 pkt. 1 lit. b, może być zwolniony z udziału w pracach komisji na własną prośbę lub w innych uzasadnionych przypadkach.
  8. Ustalona przez komisję roczna (semestralna) ocena z zajęć edukacyjnych oraz roczna
  9. Z prac komisji sporządza się protokół zawierający :

6.1 W przypadku rocznej (semestralnej)  oceny  klasyfikacyjnej  z zajęć edukacyjnych:

  1. skład komisji,
  2. termin sprawdzianu,
  3. zadania, pytania,
  4. pisemną pracę ucznia,
  5. zwięzłą informację o ustnych odpowiedziach ucznia,
  6. wynik sprawdzianu oraz ustaloną ocenę.

            6.2 W przypadku rocznej oceny klasyfikacyjnej z zachowania:

  1. skład komisji,
  2. termin posiedzenia komisji,
  3. wynik głosowania,
  4. ustaloną ocenę zachowania wraz z uzasadnieniem. Protokół stanowi załącznik do arkusza ocen ucznia.
  5. Ustalona przez  komisję roczna (semestralna) ocena klasyfikacyjna jest ostateczna. Ocena nie może być niższa od oceny wcześniej ustalonej.
  6. Uczeń, który z przyczyn usprawiedliwionych nie przystąpił do sprawdzianu, o którym mowa w  ust.  2 pkt. 1, w  wyznaczonym terminie, może przystąpić do niego w dodatkowym terminie wyznaczonym przez dyrektora Szkoły, lecz nie później niż do końca września następnego roku szkolnego.

§ 45

 Sposób przekazywania rodzicom (prawnym opiekunom) informacji

o postępach i trudnościach ucznia w nauce

  1. Oceny są jawne dla ucznia i jego rodziców (prawnych opiekunów).
  2. Wychowawca klasy informuje rodziców (prawnych opiekunów)   o postępach i trudnościach ucznia w nauce.

3. Sposoby przekazywania informacji rodzicom przez wychowawcę:

  1. ustnie  –  rozmowa z   rodzicami  (prawnymi-opiekunami) w szkole -indywidualne spotkanie lub zebranie;
  2. pisemnie – wysłanie informacji do domu ucznia listem poleconym lub notatka w dzienniczku ucznia, zeszycie;
  3. telefonicznie – rozmowa z rodzicami (prawnymi opiekunami);
  4. mailem lub podobną formą z wykorzystaniem technologii informacyjnej;
  5. O sposobie przekazywania informacji rodzicom (prawnym opiekunom) decyduje nauczyciel - wychowawca, biorąc pod uwagę ,,ważność”   informacji i kierując się dobrem ucznia.
  6. Informacje o postępach edukacyjnych i wynikach nauczania rodzice/prawni opiekunowie ucznia uzyskują podczas wywiadówek i dni otwartych oraz w trakcie dyżurów poszczególnych nauczycieli, bez względu na postać i sposób przekazywania tych informacji. W przypadku niepowodzeń edukacyjnych ucznia i braku kontaktu ze strony rodziców nauczyciel danego przedmiotu umawia się z rodzicami na rozmowę indywidualną. Wszystkie działania nauczyciela i kontakty z rodzicami każdorazowo odnotowywane są w dzienniku lekcyjnym.

§ 46

 Dostosowywanie wymagań edukacyjnych

1. Nauczyciel jest obowiązany, na podstawie opinii publicznej poradni psychologiczno - pedagogicznej, publicznej poradni specjalistycznej, niepublicznej poradni psychologiczno -pedagogicznej lub niepublicznej poradni specjalistycznej dostosować wymagania edukacyjne, o których mowa w § 32 ust.1 pkt. 1, do indywidualnych potrzeb psychofizycznych i edukacyjnych ucznia,
u którego stwierdzono zaburzenia i odchylenia rozwojowe lub specyficzne trudności w uczeniu się, uniemożliwiające sprostanie tym wymaganiom.

2. W przypadku ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego albo indywidualnego nauczania dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb może nastąpić na podstawie tego orzeczenia.

3. Dyrektor Szkoły zwalnia ucznia zwolnienia ucznia z wykonywania określonych ćwiczeń fizycznych na zajęciach wychowania fizycznego, a podstawą do tego zwolnienia będzie opinia lekarza wskazująca, jakich ćwiczeń fizycznych (czy też - jakiego rodzaju ćwiczeń) ten uczeń nie może wykonywać oraz przez jaki okres. W tym przypadku uczeń uczestniczy w realizacji zajęć wychowania fizycznego z ograniczeniem wykonywania niektórych, wskazanych przez lekarza ćwiczeń fizycznych. Uczeń ten jest przez nauczyciela oceniany i klasyfikowany. Nauczyciel wychowania fizycznego jest obowiązany dostosować wymagania edukacyjne niezbędne do otrzymania przez ucznia oceny klasyfikacyjnej do indywidualnych potrzeb i możliwości określonych w opinii o ograniczonych możliwościach wykonywania przez ucznia określonych ćwiczeń fizycznych na zajęciach wychowania fizycznego, wydanej przez lekarza.

  1.  Dyrektor szkoły, na wniosek rodziców (prawnych opiekunów) oraz na podstawie opinii publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym publicznej poradni specjalistycznej, albo niepublicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym niepublicznej poradni specjalistycznej zwalnia ucznia z wadą słuchu lub głęboką dysleksją rozwojową z nauki drugiego języka obcego. Zwolnienie może dotyczyć części lub całego okresu kształcenia w danym typie szkoły.
  2. W przypadku ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego albo indywidualnego nauczania zwolnienie z nauki drugiego języka obcego może nastąpić na podstawie tego orzeczenia.
  3. Jeżeli uczeń został zwolniony z nauki drugiego języka obcego w dokumentacji przebiegu nauczania wpisuje się słowo ,,zwolniony”.

§ 47

 Promowanie i ukończenie szkoły

1. Uczeń otrzymuje promocję do klasy programowo  wyższej jeżeli ze wszystkich obowiązkowych zajęć edukacyjnych, określonych w szkolnym planie nauczania, uzyskał roczne oceny klasyfikacyjne wyższe od oceny niedostatecznej.

  1. Uczeń, który w wyniku klasyfikacji rocznej uzyskał z obowiązkowych zajęć edukacyjnych średnią ocen co najmniej 4,75 oraz co najmniej bardzo dobrą ocenę z zachowania, otrzymuje promocję z wyróżnieniem.

4. Laureaci i finaliści olimpiad otrzymują z danych zajęć edukacyjnych celującą roczną ocenę klasyfikacyjną. Uczeń, który tytuł laureata lub finalisty olimpiady uzyskał po uzyskaniu rocznej oceny klasyfikacyjnej z zajęć edukacyjnych, otrzymuje z tych zajęć celującą końcową ocenę klasyfikacyjną.

  1. Uczeń, który nie spełnił warunków określonych w ust. 1, nie otrzymuje promocji.
  2. Uczeń kończy szkołę ponadgimnazjalną, jeżeli w wyniku klasyfikacji końcowej,  na którą składają się roczne oceny klasyfikacyjne z obowiązkowych zajęć edukacyjnych uzyskane w klasie programowo najwyższej są wyższe od oceny niedostatecznej, z zastrzeżeniem § 33 ust. 5, 6.

7. Uczeń kończy szkołę ponadgimnazjalną z wyróżnieniem, jeżeli w wyniku klasyfikacji końcowej  uzyskał z obowiązkowych  zajęć edukacyjnych w klasie  programowo najwyższej i z zajęć edukacyjnych, których nauka kończy się w klasach programowo niższych średnią ocen co najmniej 4,75 oraz co najmniej bardzo dobrą ocenę zachowania.

§ 48

 Egzaminy po ukończeniu  szkoły  w ZSP nr 3

1.  Po ukończeniu nauki w Technikum, ZSZ  i w CKP uczniowie  mogą przystąpić do następujących egzaminów:

  1. Egzamin  maturalny  - absolwenci technikum
  2. Egzamin potwierdzający kwalifikacje zawodowe – absolwenci techników i zasadniczych szkół zawodowych.

2. Egzamin maturalny jest formą oceny poziomu wykształcenia ogólnego, sprawdza wiadomości i umiejętności, ustalone w standardach wymagań będących podstawą do przeprowadzenia egzaminu maturalnego określonych w odrębnych przepisach.

3.    Egzamin potwierdzający kwalifikacje zawodowe, jest formą oceny poziomu opanowania wiadomości i umiejętności z zakresu danego zawodu, ustalonych w standardach wymagań będących podstawą do przeprowadzenia egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe określonych w odrębnych przepisach.

4.  Egzaminie potwierdzającym kwalifikacje w zawodzie – należy przez to rozumieć egzamin umożliwiający uzyskanie świadectwa potwierdzającego kwalifikację w zawodzie w zakresie jednej kwalifikacji, a w przypadku uzyskania świadectw potwierdzających wszystkie kwalifikacje wyodrębnione w danym zawodzie oraz posiadania wykształcenia zasadniczego zawodowego, (otrzymanego po ukończeniu zasadniczej szkoły zawodowej, szkoły zawodowej, zdaniu egzaminu i ukończeniu kwalifikacyjnego kursu zawodowego lub zdaniu egzaminu i uzyskaniu dyplomu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe), lub wykształcenia średniego, (otrzymanego po ukończeniu szkoły ponadpodstawowej lub szkoły ponadgimnazjalnej, z wyjątkiem szkół wymienionych powyżej) – również dyplomu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe.

5. Absolwenci, którzy zdali te egzaminy otrzymują świadectwa – egzamin maturalny i dyplomy - egzamin zawodowy, wydane przez Okręgową Komisję Egzaminacyjną w Krakowie, zgodnie z odrębnymi przepisami.

                                                                                § 49

 Sposób i tryb aktualizacji WSO

1. Poprawki do WSO mogą wnosić:

  1. dyrektor Szkoły;
  2. wicedyrektor lub kierownik CKP;
  3. komisje przedmiotowe;
  4. rada rodziców;
  5. samorząd uczniowski.

2. Poprawki do WSO składa się na piśmie dyrektorowi Szkoły, który po zapoznaniu się z nimi przedstawia je radzie pedagogicznej, która zatwierdza je większością głosów na swoich posiedzeniach.

  1. O zmianach w WSO informuje się uczniów i ich rodziców (prawnych opiekunów) we wrześniu każdego roku szkolnego.
  2. Ze zmianami w WSO ma obowiązek zapoznać uczniów i ich rodziców (prawnych opiekunów) wychowawca danej klasy.
  3. WSO jest dostępny na stronie internetowej Szkoły.

Komunikaty dla rodziców

 

Wpłaty na konto Rady Rodziców

Wpłatę na konto Rady Rodziców można dokonywać na:
68 8642 1083 2002 8306 5154 0002
Przy wpłacie proszę podać informację na jaki cel wpłata jest dokonywana i kto jest przekazującym /imię i nazwisko ucznia oraz klasa/. Zachęcamy także Państwa o wspieranie szkoły i pozyskiwanie sponsorów dla wszelkich działań szkoły i uczniów "Mechanika". Wsparcie finansowe można kierować na to samo konto Rady Rodziców ZSM. Deklarujemy, że środki te nie będą wykorzystywane na infrastrukturę materialną szkoły, a jedynie na działalność i wspieranie inicjatyw uczniowskich.
Dziękujemy, Rodzice i Dyrekcja ZSM.

 


Szanowni Państwo Rodzice uczniów ZSM w Krośnie, 

 

Od marca obecnego roku 2020 zmagamy się z nową chorobą nazywaną COVID-19. Spowodowała ona zdalne nauczanie w drugim semestrze poprzedniego roku szkolnego 2019/2020, a z badania wyników nauczania wynika, że wiele treści programowych nie udało się zrealizować w naszym zespole szkół gdyż nauka online nie daje tych efektów co nauka stacjonarna. Jesteśmy szkołą zawodową techniczną gdzie realizowanie programu nauczania jest niezbędne w oparciu o laboratoria i pracownie zawodowe bo bez ich udziału efekt przekazywania wiedzy jest ograniczony. Świadomi tego, że bezpieczeństwo Państwa dzieci jest wartością najważniejszą postanowiliśmy z większą wyrozumiałością dokonać klasyfikacji rocznej na co godziły się organy władzy dla szkoły. Nadszedł jednak nowy rok szkolny 2020/2021, a wraz z nim możliwość uczenia się w systemie stacjonarnym co zadowoliło uczniów jak i nauczycieli bo wszyscy mamy świadomość, że trzeba nadrobić braki wiedzy z okresu marzec – czerwiec 2020 r. i na bieżąco realizować program nauki. Jest to zadanie bardzo ważne bo wraz z upływającym czasem staramy się każdego naszego ucznia jak najlepiej przygotować do jego kariery zawodowej jak i egzaminów zewnętrznych. Wiemy, że i Państwu jak rodzicom na tym zależy. Plany te realizujemy uwzględniając potencjalne zarażenia na SARS CoV-2 zarówno wśród naszych uczniów i ich rodzin oraz osób dorosłych zatrudnionych w ZSM. Jakie w takich sytuacjach podejmować działania, określają instrukcje Głównego Inspektora Sanitarnego, Ministerstwa Zdrowia i Ministerstwa Edukacji Narodowej. Dla naszej szkoły również jest Instrukcja, którą przygotowały władze samorządowe Miasta Krosna oraz Instrukcja na wypadek stwierdzenia COVID-19 w naszym zespole szkół, która w szkole obowiązuje na mocy Zarządzenia nr 35 dyrektora ZSM z dnia 28 sierpnia 2020 r. Dodam, że Procedury i Instrukcje dotyczące COVID-19 oraz zasad bezpieczeństwa w ZSM są dostępne na stronie internetowej szkoły w zakładce „komunikaty bezpieczeństwa”. Szanowni Państwo Rodzice, dokładamy wszelkich starań aby Państwa dzieci, a nasi uczniowie byli w szkole bezpieczni. Jednak podlegamy w tym i innych zakresach decyzji władz do tego powołanych. Staramy się zatem prowadzić zajęcia edukacyjne w systemie stacjonarnym z pełnym poszanowaniem zasad i procedur bezpieczeństwa. Oczywiście liczymy także na Państwa pomoc i informowanie nas gdyby zachodziły jakiekolwiek okoliczności związane z rozprzestrzenianiem się COVID-19 także w naszej szkole, do czego mam nadzieję nigdy nie dojdzie. Musimy być jednak przygotowani i na ten wariant. Dlatego proszę o informacje ale wszelkie działania administracyjne w tych sprawach należą do szkoły i proszę zaufać nam, że zawsze będziemy działać najpierw w trosce o bezpieczeństwo Państwa dzieci. Dodam, że pobyt na kwarantannie jakiegokolwiek ucznia nie stanowi zagrożenia dla innych uczniów w szkole. O tym fakcie jedynie możemy informować Stację Sanitarno – Epidemiologiczną w Krośnie. Dopiero bezpośrednie zagrożenie SARS CoV-2 potwierdzone tzw. wynikiem dodatnim, uprawnia nas do działań zgodnie z Procedurami bezpieczeństwa w szkole. Zatem proszę Państwa, obserwujcie swoje dzieci, przypominajcie im o maseczkach na nos i usta, dezynfekcji i dystansie w szkole w przestrzeniach wspólnych dla innych uczniów. Natomiast swoje uwagi proszę kierować telefonicznie, mailowo (także za pośrednictwem Librusa) do dyrekcji, wychowawcy klasy, sekretariatu szkoły. Wszelkie nowe komunikaty w tym zakresie będą publikowane na stronie internetowej szkoły. Pozdrawiam Państwa serdecznie życząc dużo zdrowia dla Państwa i Waszych rodzin.,


_dyrektor ZSM

pdf ikona  Zarządzenie Dyrektora Zespołu Szkół Mechanicznych  - procedury bezpieczeństwa w celu  zapobiegania o przeciwdziałanie COVID-19 na terenie ZSM Krosno


Informujemy, że w naszej szkole funkcjonuje dziennik elektroniczny (iDziennik). Zachęcamy wszystkich rodziców uczniów Technikum i Branżowej Szkoły I st. , aby kontaktowali się z wychowawcami klas, nauczycielami wszystkich rodzajów zajęć edukacyjnych i korzystali z informacji dotyczących postępów w nauce Waszych dzieci. Przekazywane informacje będą dotyczyć m.in.:
1) ocen cząstkowych ze wszystkich rodzajów zajęć szkolnych.
2) planowanych ocen klasyfikacyjnych półrocznych i końcowo rocznych co najmniej 14 dni przed konferencją klasyfikacyjna Rady Pedagogicznej ZSM. Jednocześnie informujemy, że pierwszy semestr roku szkolnego 2019/2020 kończy się 31 grudnia 2019r., a drugi semestr kończy się 26 czerwca 2020 r.
3) oceny klasyfikacyjne półroczne i roczne po konferencji klasyfikacyjnej Rady Pedagogicznej.
4) uczęszczanie na obowiązkowe zajęcia edukacyjne (frekwencja).
5) ocenianie końcowe jest uzależnione od kalendarza roku szkolnego, który udostępniamy na naszej stronie internetowej w zakładce "dla uczniów".
6) inne bieżące komunikaty.

 

 

Link do e-dziennika:

https://synergia.librus.pl

 

 

Egzamin zawodowy

O egzaminie

Z dniem 1 września 2012 r. weszły w życie przepisy, które wprowadziły szereg zmian ‎w szkolnictwie zawodowym, w tym wprowadziły egzamin potwierdzający kwalifikacje w ‎zawodzie.

„Nowy” egzamin zawodowy przeprowadzany jest dla osób, które rozpoczęły naukę nie wcześniej ‎niż 1 września 2012 r. lub przystępują do egzaminu w trybie egzaminu eksternistycznego.‎

Do egzaminu mogą przystąpić:‎

  • ‎uczniowie zasadniczych szkół zawodowych i techników,‎
  • ‎uczniowie (słuchacze) szkół policealnych,‎
  • ‎absolwenci zasadniczych szkół zawodowych, techników i szkół policealnych,‎
  • ‎osoby posiadające świadectwa szkolne uzyskane za granicą, uznane za równorzędne ‎ze ‎świadectwami ukończenia odpowiednich polskich szkół ponadgimnazjalnych lub ‎szkół ‎ponadpodstawowych,‎
  • ‎osoby, które ukończyły kwalifikacyjny kurs zawodowy,
  • osoby dorosłe, które ukończyły praktyczną naukę zawodu dorosłych lub przyuczenie do pracy dorosłych, jeżeli program przyuczenia uwzględniał wymagania określone w podstawie programowej kształcenia w zawodach, zgłoszonych przez starostę do oke.

Egzamin zawodowy składa się z części pisemnej i części praktycznej

Część pisemna trwa 60 minut i przeprowadzana jest w formie testu składającego się z 40 ‎‎zadań zamkniętych, zawierających cztery odpowiedzi do wyboru, z których tylko jedna ‎ ‎jest prawidłowa. ‎ Część pisemna może być zdawana z wykorzystaniem wydrukowanych papierowych arkuszy ‎egzaminacyjnych lub przy komputerze.‎

‎Część praktyczna  trwa nie krócej niż 120 minut i nie dłużej niż 240 minut i jest ‎‎przeprowadzana w formie testu praktycznego, polegającego na wykonaniu przez zdającego ‎‎zadania egzaminacyjnego zawartego w arkuszu egzaminacyjnym na stanowisku ‎‎egzaminacyjnym.

Aby zdać egzamin potwierdzający kwalifikację w danym zawodzie, należy uzyskać:‎

  • z części pisemnej – co najmniej 50% punktów możliwych do uzyskania (czyli minimum ‎‎20 punktów), oraz‎ ‎
  • z części praktycznej – co najmniej 75% punktów możliwych do uzyskania. ‎

Wynik egzaminu zawodowego ustala i przekazuje komisja okręgowa.

Zdający, który zdał egzamin potwierdzający kwalifikację w danym zawodzie, otrzymuje ‎‎świadectwo potwierdzające kwalifikację w zawodzie, wydane przez komisję okręgową.

Osoba, która posiada świadectwa ‎potwierdzające wszystkie kwalifikacje wyodrębnione w ‎danym zawodzie oraz posiada ‎odpowiedni poziom wykształcenia otrzymuje dyplom ‎potwierdzający kwalifikacje zawodowe. Na wniosek absolwenta do dyplomu ‎potwierdzającego  kwalifikacje zawodowe dołącza się ‎Europass – Suplement do Dyplomu ‎Potwierdzającego Kwalifikacje Zawodowe, który stanowi uzupełnienie informacji zawartych ‎w dyplomie i ma za zadanie ułatwić ich lepsze zrozumienie, przede wszystkim przez ‎pracodawców i instytucje zagraniczne. Dyplomy i suplementy do dyplomów  wydają okręgowe komisje egzaminacyjne.

W naszej szkole przeprowadzane są następujące egzaminy potwierdzające kwalifikacje w zawodzie:

Technikum

Technik pojazdów samochodowych

  • M.18. Diagnozowanie i naprawa podzespołów i zespołów pojazdów samochodowych (na przełomie semestru I i II klasy trzeciej)
  • M.12 Diagnozowanie elektrycznych i elektronicznych układów pojazdów samochodowych (pod koniec klasy trzeciej)
  • M.42. Organizacja i prowadzenie procesu obsługi pojazdów samochodowych (na przełomie semestru I i II klasy czwartej)

Technik mechatronik (symbol zawodu 311410)

  • E.03 Montaż urządzeń i systemów mechatronicznych(na przełomie semestru I i II klasy trzeciej)
  • E.18 Eksploatacja urządzeń i systemów mechatronicznych (pod koniec klasy trzeciej)
  • E.19 Projektowanie i programowanie urządzeń i systemów mechatronicznych (na przełomie semestru I i II klasy czwartej)

Technik mechanik lotniczy (symbol zawodu 315317)

  • M.31 Wykonywanie obsługi liniowej i hangarowej statków powietrznych (na przełomie semestru I i II klasy czwartej)

Technik awionik (symbol zawodu 315316)

  • E.17 Wykonywanie obsługi liniowej statków powietrznych i obsługi hangarowej wyposażenia awionicznego (na przełomie semestru I i II klasy czwartej)

 

Technik mechanik (symbol zawodu 311504)

  • M.19. Użytkowanie obrabiarek skrawających (pod koniec klasy trzeciej)
  • M.44. Organizacja i nadzorowanie procesów produkcji maszyn i urządzeń (na przełomie semestru I i II klasy czwartej)

Zasadnicza szkoła zawodowa

Mechanik pojazdów samochodowych (symbol zawodu 723103)

  • M.18. Diagnozowanie i naprawa pojazdów samochodowych (pod koniec klasy trzeciej)

Mechanik motocyklowy (symbol zawodu 723107)

  • M.45 Diagnozowanie i naprawa motocykli (pod koniec klasy trzeciej)

Monter mechatronik (symbol zawodu 742114)

  • E.03 Montaż urządzeń i systemów mechatronicznych(na przełomie semestru I i II klasy trzeciej)
  • E.04 Użytkowanie urządzeń i systemów mechatronicznych (pod koniec klasy trzeciej)

 

Materiały do egzaminów 

 Technik pojazdów samochodowych

 

Technik mechatronik

 

Technik mechanik lotniczy

 

Technik mechanik

 

ZSZ mechanik pojazdów samochodowych

 

ZSZ elektromechanik pojazdów samochodowych

Monter mechatronik

Mechatronika jest wszechobecna w życiu współczesnego człowieka. Stykamy się z nią w nowoczesnych aparatach fotograficznych, w sprzętach AGD, poduszkach powietrznych w samochodach oraz hamulcach (ABS). Mechatronika uczy, jak urządzenia mechaniczne zastąpić inteligentnymi systemami elektromechanicznymi.mechatronik1 old

Jeżeli interesujesz się nowoczesnymi technologiami, automatyzacją, robotami, chcesz zdobyć zawód dający wiele możliwości zatrudnienia zostań uczniem Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 3 w Krośnie na kierunku: Monter Mechatronik. To najnowocześniejszy kierunek związany z elektroniką, automatyką i mechaniką dający bardzo wszechstronne wykształcenie

Monter mechatronik jest specjalistą, który spełnia swoje zadania zawodowe polegające na:
• montażu
• uruchamianiu
• użytkowaniu
• konserwacji i naprawie urządzeń i systemów mechatronicznych,
mechatronik2

Może wykonywać je zarówno w niewielkich firmach usługowych, jak i dużych przedsiębiorstwach produkcyjnych. Prace wykonywane przez montera mechatronika związane są między innymi z mechaniką, energoelektroniką, informatyką, pneumatyką, hydrauliką, robotyką, techniką mikroprocesora, automatyką.

Absolwent tego kierunku może wykonywać pracę na stanowisku:
• operatora urządzeń i systemów mechatronicznych,
• serwisanta sprzętu AGD, montera instalacji alarmowych,
• instalatora urządzeń automatyki domowej i przemysłowej,
• operatora maszyn manipulacyjnych.
Z urządzeniami mechatronicznymi stykamy się na co dzień, w związku z tym umiejętności pozyskane w trakcie procesu kształcenia dają bardzo duże szanse na łatwe znalezienie pracy po ukończeniu szkoły.
mechatronik3

Wiedza którą posiądziesz uczęszczając do naszej szkoły jest wiedzą praktyczną, którą pozwalają opanować takie pomoce dydaktyczne jak:

• Stanowiska pneumatyki i elektropneumatyki
• Stanowiska sensoryki pneumatycznej i elektrycznej
• Stanowiska programowania sterowników SIEMENS i FANUC
• Rzeczywiste aplikacje stosowane w produkcji przemysłowej (np.: sygnalizacje świetlne, stacje magazynowe, stacje transportowe i stacje manipulacyjne z chwytakiem pneumatycznym)
• Roboty dydaktyczne LEGO i Robotino
• Sprzęt kontrolno-pomiarowy (np.: multimetry cyfrowe, oscyloskopy, generatory)

Zawód montera mechatronika stwarza duże możliwości zatrudnienia i tworzenia nowych miejsc pracy. Monterzy mechatronicy mogą wykonywać zadania zawodowe w różnych gałęziach przemysłu, a niekiedy prowadzić własne firmy produkcyjne i usługowe. Według prognoz specjalistów, zajmujących się badaniem rynku pracy - mechatronicy stanowią grupę „zawodów przyszłości” co pozwala sądzić, że monter mechatronik to wyróżniający się zawód na krajowym i europejskim rynku pracy. Jest to możliwe dlatego, że mechatronika łączy kilka dziedzin jak np. : mechanikę, elektronikę, technologię informacyjną i programowanie. Jest to jedyny zawód „przyszłości”, który daję gwarancję zatrudnienia na wiele lat.

Uczymy sie w tych pracowniach

Elektromechanik pojazdów samochodowych

Elektromechanik pojazdów samochodowych to atrakcyjny i poszukiwany zawód w branży motoryzacyjnej.

Poznając ten zawód podczas trzech lat nauki w ZSZ, można zdobyć wiedzę praktyczną i teoretyczną w dziedzinie diagnostyki, naprawy układów elektrycznych i elektronicznych pojazdów samochodowych.

Współczesne samochody i motocykle „naszpikowane” są elektroniką. W niedalekiej przyszłości w powszechnym użytku będą pojazdy całkowicie elektryczne. Już teraz istnieje nieustanne zapotrzebowanie na elektromechaników pojazdów samochodowych, posiadających dużą wiedzę zawodową i to głównie w dziedzinie elektroniki. Kształcenie techniczne obejmuje zajęcia dotyczące podstaw technologii i materiałoznawstwa elektrycznego, podstaw elektrotechniki, pomiarów elektrycznych i elektroniki samochodowej.

Absolwent naszej szkoły po ukończeniu tego kierunku na pewno będzie poszukiwanym na rynku pracy elektromechanikiem.

Uczniowie naszej szkoły zdobywają kwalifikacje pozwalające znaleźć zatrudnienie w:
  • zakładach elektrotechniki i elektroniki pojazdów samochodowych, 
  • zakładach naprawy pojazdów samochodowych, 
  • stacjach obsługi i kontroli pojazdów samochodowych, 
  • autoryzowanych stacjach obsługi samochodów (ASO), 
  • zakładach produkujących układy elektryczne oraz elektroniczne na potrzeby motoryzacji, 
  • placówkach handlowych.


Absolwenci przygotowani są do spełniania zadań zawodowych, takich jak:

  • przyjmowanie samochodów lub ich zespołów do naprawy, 
  • sporządzanie protokołu przyjęcia, 
  • lokalizowanie i usuwanie uszkodzeń w instalacji elektrycznej pojazdów z wykorzystaniem najnowocześniejszych urządzeń diagnostycznych, 
  • demontaż i montaż zespołu, mycie i weryfikacja części, 
  • wymiana zespołu, wymiana części zespołu, naprawa części, 
  • demontaż i montaż wiązek elektrycznych, rozruszników, zespołu wycieraczek, zespołu wyłączników, regulatorów napięcia, alternatorów, cewek zapłonowych, sygnałów dźwiękowych, elektrycznych pomp paliwowych i spryskiwaczy, elementów oświetlenia pojazdu, 
  • przeprowadzanie konserwacji i przeglądów okresowych zespołów i urządzeń wyposażenia elektrycznego, 
  • ustawianie reflektorów, 
  • ładowanie akumulatorów, 
  • ustawianie i regulowanie zapłonu, 
  • dokonywanie badań diagnostycznych i usuwanie usterek układów mechanicznych pojazdów, 
  • dokonywanie rozliczeń kosztów materiałów oraz robocizny usług naprawczych.


Szkoła zapewnia zdobywanie umiejętności praktycznych w oparciu o najnowsze technologie.

Uczeń ma dostęp do szerokiej gamy narzędzi naprawczych i diagnostycznych. Wśród nich na szczególną uwagę zasługują:

  • wysokiej klasy specjalistyczne urządzenia pomiarowe 
  • oscyloskopy, multimetry, 
  • zestawy do autodiagnostyki OBD II, 
  • stanowiska dydaktyczne, 
  • i wiele innych.

Uczniowie Zasadniczej Szkoły Zawodowej na wymienionym kierunku mają możliwość bezpłatnego przygotowania się do egzaminu na prawo jazdy kategorii B.


Trzyletni cykl nauki kończy się Egzaminem Potwierdzającym Kwalifikacje Zawodowe. Na podkreślenie zasługuje fakt, że egzamin ten odbywa się na miejscu, a to dlatego że szkoła nasza jest REGIONALNYM OŚRODKIEM EGZAMINACYJNYM (ROWEZ).

Po zdaniu egzaminu każdy absolwent otrzymuje dyplom Elektromechanika Pojazdów Samochodowych w języku polskim, angielskim i innym wybranym języku obcym.

Dla tych uczniów, którzy pragną poszerzać swoją wiedzę i umiejętności w zakresie najbardziej poszukiwanym na rynku pracy mamy ofertę bezpłatnych kursów dokształcających. Ich ukończenie jest potwierdzane certyfikatem honorowanym we wszystkich krajach Unii Europejskiej.

Wszystkich chętnych zapraszamy do podjęcia nauki na prezentowanym kierunku.

 

Mechanik pojazdów samochodowych

Mechanik pojazdów samochodowych to zawód z przyszłością


To oferta dla tych uczniów, którzy chcą w ciągu trzech lat trwania nauki zdobyć wiedzę praktyczną i teoretyczną z dziedzin diagnostyki, obsługi i naprawy pojazdów samochodowych, by zapewnić sobie w ten sposób możliwość szybkiego podjęcia pracy. Warto podkreślić, że odbędzie się to w nowoczesnej szkole branżowej z tradycjami, której absolwentów spotkać można niemal w każdym większym zakładzie samochodowym znajdującym się na terenie Krosna, ale także i w całej Polsce.

 image001

 

Kwalifikacje uzyskiwane w wyniku kształcenia

MOT.05 Obsługa, diagnozowanie oraz naprawa pojazdów samochodowych

Sylwetka absolwenta

Absolwent kończący szkołę w zawodzie mechanik pojazdów samochodowych jest przygotowany do wykonywania zadań w zakresie:
• wykonywania obsługi i naprawy samochodów i motocykli,
• diagnozowania stanu technicznego pojazdów samochodowych i innych pojazdów silnikowych,
• prowadzenia procesu obsługi i naprawy samochodów i innych pojazdów.
Mechanik pojazdów samochodowych przygotowywany jest do wykonywania obsługi
i naprawy pojazdów samochodowych, potrafi ocenić stan techniczny pojazdu, zdiagnozować niesprawności, czytać dokumentację techniczną - także tą w języku angielskim.
Absolwent naszej szkoły zdobędzie wykształcenie techniczne i umiejętności szczególnie poszukiwane przez pracodawców między innymi:
• sprawne posługiwanie się nowoczesnymi narzędziami pomiarowymi,
• znajomość budowy samochodów w tym pojazdów hybrydowych i elektrycznych,
• znajomość podstaw diagnostyki, obsługi i naprawy pojazdów i urządzeń do tego stosowanych.

Dodatkowe umiejętności

• prawo jazdy kategorii B,
• język obcy zawodowy uwzględniający terminologię potrzebną w pracy za granicą,
• obsługa nowoczesnych urządzeń diagnostycznych.

 

 image003

 

Mechanik pojazdów samochodowych znajdzie zatrudnienie w:

• instytucjach zajmujących się obrotem pojazdami samochodowymi i ich częściami,
• przedsiębiorstwach doradztwa technicznego dotyczącego motoryzacji,
• przedsiębiorstwach transportu samochodowego,
• przedsiębiorstwach zajmujących się likwidacją pojazdów samochodowych,
• salonach obsługi i sprzedaży samochodów,
• stacjach kontroli pojazdów,
• zakładach produkcyjnych i naprawczych pojazdów samochodowych.

Baza dydaktyczna

• hamowna podwoziowa i silnikowa,
• linia diagnostyczna,
• modele instalacji elektrycznych,
• modele silników,
• modele układów przeniesienia napędu,
• multimedia branżowe,
• stanowiska budowy podwozi,
• stanowiska napędów hybrydowych,
• stanowiska silnikowe.
• stanowiska skrzyń biegów,
• stanowiska układów zasilania,
• stanowiska zawierzeń,
• tablice dydaktyczne motoryzacyjne,
• tablice interaktywne.

 

image005   0022

 

1 2

 

4 

5

 

 

Kształcenie zawodowe

Jest ono wszechstronne i obejmuje zajęcia dotyczące diagnostyki, obsługi i naprawy pojazdów, ale także ich budowy i eksploatacji. W trakcie trwania zajęć poruszane są bardzo ciekawe i aktualne tematy, a ich realizacja nie jest tylko teoretyczna. Pracujemy na żywym organizmie samochodu, w pracowniach uruchamiamy stanowiska silnikowe, badamym i omawiamy rzeczywiste podzespoły wymontowane z pojazdów. U nas znajdziesz odpowiedzi na nurtujące Cię pytania dotyczące np. tuningu mechanicznego, elektronicznego (chiptuningu), detuningu lub sposobów zmniejszania zużycia paliwa, napędów hybrydowych, elektrycznych, systemów start-stop itp.

 image009    image011

 

Nasze atuty

• darmowy kurs na prawo jazdy kategorii B,
• dodatkowe szkolenia zakańczane otrzymaniem certyfikatu,
• liczne koła zainteresowań,
• możliwość rozwijania własnych zainteresowań,
• możliwość wprowadzenia w życie własnych pomysłów dzięki pomocy i otwartości nauczycieli,
• nauka teorii poparta przykładami praktycznymi,
• nowoczesne, doskonale wyposażone pracownie do praktycznej nauki zawodu ,
• olimpiady i konkursy, w tym prestiżowa Olimpiada Techniki Samochodowej,
• ośrodek egzaminacyjny,
• praktyki zawodowe,
• wycieczki branżowe,
• wykwalifikowana kadra,
• wysoka zdawalność egzaminów.
Dzięki przyjaznej atmosferze i pozytywnemu nastawieniu wykwalifikowanej kadry nasza samochodówka znana jest w całym kraju i postrzegana jako jedna z czołowych szkół w Polsce kształcących w tym kierunku.

 image013   0020


Jesteśmy też jedyną szkołą w Polsce, która posiada Muzeum Motoryzacji. Jest w nim ok 90 motocykli i ok 16 samochodów z 2 poł. XX w. Wiele z nich jest poddawanych renowacji, a nawet są odpalane. Podobnym zabiegom są poddawane gokardy, na których można ćwiczyć swoje umiejętności wyścigowe. Wychowało się na nich wielu rajdowców, którzy są dzisiaj uznanymi mistrzami w skali nie tylko Polski ale Europy i świata.

 

Zobacz nasze pracownie - tutaj 

Zapraszamy!

 

 

Administracja ZSM w Krośnie

Główny Księgowy: mgr Dorota Raś
 
Sekretarz szkoły: mgr Joanna Zygar
 
 Administrator RCEZiNT:  mgr Joanna Antolak
 

Nauczyciele Zespołu Szkół Mechanicznych w Krośnie

Nauczyciele przedmiotów ogólnokształcących:
dyrektor mgr Adamski Bogdan

 

mgr Adamska Dorota
mgr Akslar Małgorzata
mgr Błaż Marcin
mgr Buczek Dorota
mgr Czekaj Agnieszka
mgr Dąbrowska Tatiana
mgr Dienis-Janczewska Monika
mgr Domaradzki Adam
mgr Domaradzka-Longawa Katarzyna
mgr Doniek Angelika
mgr Dziugan Małgorzata
mgr Głowińska Katarzyna
mgr Gonet Piotr
mgr Habrat Dariusz
mgr Jurczak Justyna
mgr Karkut Justyna
mgr Kociuba Artur
mgr Koczocik Julita
mgr Koś Władysław
mgr Edyta Krężałek
Ks. mgr Paweł Kowal
mgr Krzanik Bogusław
mgr Muszańska Justyna
mgr Pelczar-Kustra Agnieszka
mgr Podkul Grzegorz
mgr Rajchel Urszula
mgr Romanowski Michał
mgr Rzecznik Beata
mgr Pelczar Bernadetta
mgr Socha Tomasz
mgr Szczepanik Karol
mgr Trybus Krystian
mgr inż. Urbanek Piotr
mgr Węgrzyn Mariusz
mgr Wilusz Grzegorz

                       

Nauczyciele przedmiotów zawodowych:
wicedyrektorzy:
mgr inż. Jacek Kafel
mgr inż. Grzegorz Kuźniarowicz

 

mgr inż. Maria Bor
mgr inż. Boś Piotr
mgr inż. Krzysztof Dopart
dr inż. Chororowska Dorota
mgr inż. Horodyska Monika
mgr inż. Karkut Krzysztof
mgr inż. Kuźniarowicz Grzegorz
mgr inż. Paszyński Sławomir
mgr inż. Piczak Lucjan
mgr inż. Puk Piotr
mgr inż. Stępień Piotr
mgr inż. Walus Łukasz
mgr inż. Warżołek Piotr
mgr inż. Wrzask Mariola
mgr inż. Wrzask Zofia


 Nauczyciele zajęć praktycznych Centrum Kształcenia Zawodowego:

 

mgr Chandoha Paweł
mgr inż. Krzysztof Dopart
mgr inż. Kustra Karol
Kustroń Roman
Lipiński Krzysztof
mgr Machnik Jacek
licencjat Pelczar Marek

inż. Świdrak Adam
mgr Szajna Roman
mgr inż. Tasz Ryszard
Tyburski Roman
mgr inż. Uliasz Norbert
mgr inż. Walus Łukasz
mgr inż. Winiarski Jan
mgr inż. Zygar Marcin

 

Pedagog szkolny -  mgr Buda Joanna
Pedagog specjalny - Weneta Lidwin

Psycholog - Marta Dragan

 

  

 

Inne funkcje kierownicze

 

Sekretarz Szkoły

mgr Joanna Zygar

 

 

 

 

 

 

 

 

Kierownik Szkolenia Praktycznego

mgr Jacek Machnik

 

 

 

 

 

 

 

buczek dorota
 

julita

Przewodnicząca Komisji Przedmiotów Ogólnokształcących
mgr Buczek Dorota
 
Opiekun Samorządu Uczniowskiego
mgr Julita Koczocik
 
 
 
 
 
 
 
 

 dyrszajna

  dyrdorodyska
Przewodniczący Komisji Zajęć
Praktycznych
mgr Roman Szajna
 
Przewodnicząca Komisji Kształcenia Zawodowego
 mgr inż. Monika Horodyska
 

     

 

 

 

 

 

 
 
 
Przewodnicząca Zespołu Wychowawczego
Pedagog mgr Joanna Buda

 

 

 

  

 

 

persp

konkurs 2

jubileusz

SPACER

baner egzaminy 2024

baner festiwal 2

librus

praktyki 2

spot 2

 

 

PARTNERZY
  GO PGNiG Technologie poziom RGB   43   lotams   logo1
 
              Eba logo

 DANE KONTAKTOWE                          

 

Zespół Szkół Mechanicznych 
im. Stanisława Staszica w Krośnie
ul. Tysiąclecia 5 
38-400 Krosno 
e-mail: zsm@mkrosno.pl    
       PANS   logo A M           
     pwsz ch